sobota 26. července 2014

Šarlota a jak to všechno začalo

Jméno: Šarlota
Druh: Africký ježek bělobřichý

Šarlotka se ke mně dostala v lednu 2014. Byla dlouze očekávaným členem naší rodiny. Ten příběh je ale mnohem delší než si myslíte...
Už zhruba na konci léta jsem se rozhodla a začala zcela vážně hledat chovatele, který mi ježka prodá. Neměla jsem nastavené žádné priority, prostě jsem chtěla dobře vypadající, zdravou samičku s milou povahou. Našla jsem několik inzerátů, spoustu chovatelů v Brně i kousek od Brna, ale pokaždé už jim zbyli pouze chlapci. Pokaždé mi ale řekli, že plánují další vrh, tak jsem se rozhodla počkat. Jednou se stalo, že jsem jednu samičku objevila a dokonce se mi podařilo domluvit se s chovatelem. Bohužel, nevím co se stalo, ale když jsem se chtěla domluvit o pár dní později na datu předání, samičku daný chovatel prodal někomu jinému. I když jsme si ji zarezervovala. Utřela jsem slzu a hledala dál.
Podařilo se mi najít jiného chovatele z Frýdku Místku, který prodával samičku bez oka. Řekla jsem si, že zajímavější už to být nemůže a domluvili jsme se na předání. Bohužel to na poslední chvíli ztroskotalo, když jsem nemohla naplánovat dopravu a vlakem by to bylo pět hodin tam a pět hodin zpátky, což jsem si s ježkem v přepravce nemohla představit.
Poslední pokus byl napsat chovatelům z Brna, jestli nemají mláďata. Nikdo z nich zrovna neměl a již neplánoval, ale jeden z nich chtěl prodat chovnou samici. Chopila jsem se šance, domluvili jsme se, dokonce jsem usmlouvala slevu o tři stovky a pro Šarlotu jsem si jela s přítelem právě v lednu 2014.

Šarlota byla dokonalá. Ze začátku hodně prskala, nechtěla abych na ni šahala a byla hodně nepříjemná. Samozřejmě měla momenty, kdy byla jako andílek, ale ve většinu času to bylo tornádo.



3. února jsem se rozhodla Šarlotu umýt, protože byla po akční noci celá od výkalů. Byla s tím smířená, ale někdy v polovině se úplně změnila a ke konci mě kousla. Moje první kousnutí od ježka :) Krvácela jsem, ale nebyla jsem na ni naštvaná. Vrátila jsem ji do klece, pořádně vysušenou a klec pořádně zateplenou. Zhruba o půlnoci jsem z domečku slyšela mlaskání. Přemýšlela jsem, co tam dělá a pak mě napadlo, že mi nejspíš utekl šnek a ona mi ho právě žere. S hrůzou v očích jsem se vrhla ke kleci, nadzvedla domeček a myslela jsem, že se mi nadobro zastaví srdce. Olizovala poslední děťátko ze tří....
Nevím jestli jsem tehdy měla zatmění, ale první co jsem udělala, bylo, že jsem je vzala do ruky. Opravdu největší blbost, co jsem kdy udělala. Ale Šarlot se jich nevzdala a krásně o ně pečovala, za to jsem na ni pyšná.
Údajný chovatel mi nikdy neodpověděl na zprávu a smazal si svou stránku. To, že prodal těhotnou samičku buď nevěděl nebo se ji velmi rád zbavil. Od této zkušenosti dbám a apeluji na řádné prověření toho, od koho zvíře pořizujete.
Zato já jsem si kolikrát nevěděla rady a asi třikrát jsem psala na Dubovou farmu s dotazem. Tímto děkuji a zdravím :)

No, abych to zkrátila. Holky jsem pojmenovala podle tří animovaných postav z Já Padouch - Agnes (nejmenší), Margo (největší) a Edith (prostřední).

Já osobně jsem to, že je těhotná, nepoznala. Do klubíčka se schoulila, při chuti byla, aktivní byla také. Samozřejmě, kdybych to věděla, tak bych ji neustále netahala a nechala ji v klidu, ten den bych ji vůbec nekoupala...Ale to by mi musel někdo říct, že.

Plus pár faktů o Šarlotě:
  • Neumí na kolotoči a absolutně nechápe, k čemu se používá. I po mých pokusech ji na něm naučit to stále nechápe.
  • Všechno odstrkuje a převrací svým čumákem. Dejte jí do klece domeček a ráno bude vzhůru nohama. Dokonce jednou poskládala misky na sebe! (Velký, keramický)
  • Ze všeho nejraději leze do různých rour, tunelů a pod deky nebo pytlů na spaní.
  • Je nejhlučnější ze všech.
  • Když jí dám zophobas červa, jen ho požvýká a nechá jeho obal.
  • Po půl roce se konečně nechala ochočit a nyní se dá i hladit!

Šarlota se u nás dožila seniořího věku a naučila mě, co vše starý ježek potřebuje. Hodně zhubla, měla problémy s pohybem a s příjmáním potravy. Vše muselo být rozmixované a často byla dokrmována po pár hodinách. Často vykonala potřebu pod sebe a musela být očištěna. Vše s láskou a trpělivostí. A ve chvíli, kdy odešla za duhový most nebyla sama ♥





Žádné komentáře:

Okomentovat