úterý 18. listopadu 2014

Péče o drápky!


Musíte mít velkou trpělivost a spoustu času, aby byly drápky vašeho ježka v pořádku. Zvlášť pokud je váš ježek akční a chvíli neposedí na jednom místě.
Pokud jste začátečník, nedivím se, že máte strach. Ale existují osvědčené techniky, díky kterým to dokážete!

1. Proč musíme ježkům drápky stříhat?
Přerostlé drápky zavazí ježkovi při pohybu a protože v domácím prostředí používáme běhací kolotoč, mohly by se do něj zaplést a způsobit tak ježkovi poranění. Také deky mohou být nebezpečné, pokud se ježkovi do jejich nitek zaplete nehet/celá noha. Pokud se do takového zranění dostane infekce, je to jen zbytečná komplikace ohrožující život ježka (a vaše nervy).

2. Jak často musíme drápky stříhat?
Záleží na vašem ježkovi. Některému drápky rostou rychle a některému skoro vůbec.
Já osobně doporučuji drápky kontrolovat každý den.
Také je pravidlo, že zadní drápky rostou rychleji než přední. Já třeba přední zastřihávám minimálně.

3. Čím mám drápky zkrátit?
Podle mě je nejlepší používat kleštičky na nehty. Také nejsou špatné kleště na drápy určené pro hlodavce (pokud s nimi umíte). Rozhodně bych nedoporučovala nůžky, pilník a jiné věci určené pro ošetření lidských nehtů.



4. Kde mám dráp zkrátit, abych ježka nepoškodila?


Ježčí drápy zkracujeme co nejméně. Pokud je ježek světlý, jde krásně vidět přechod a víte, kam střihnout - vidíte růžové místo blíže ježčí noze a bílou část. Nikdy nestříháme blízko růžové části, mohli bysme způsobit krvácení.
Pokud je ježek tmavý, většinou jdete naslepo, protože tento přechod nejde skoro vůbec vidět.

A protože neumím vysvětlovat, přikládám obrázky!

 Před!↑
Po!↑
Obrázky staženy z http://www.hedgehogcentral.com/forums/28-hedgehog-health-faqs-important-topics/14661-mocha-s-nail-trimming.html

5. Co když začne ježek krvácet?
Pokud jsme byli takto nešikovní, tak nepanikaříme. Ránu vydezinfikujeme a je dobré mít po ruce tento přípravek : Blood stop, který zastaví malé krvácení. Také lze použít běžnou mouku nebo kukuřičný škrob.

6. Jakým způsobem ježkovi drápky ostříhat?
Způsobů je spousta a je na vás, jaký bude vyhovovat vám a vašemu pichlavému miláčkovi.


  • Moje holky jsou klidné, takže když jim chci zkrátit drápky, vytáhnu je z klece, nechám je chvíli rozkoukat, pomazlím se s nimi a nechám je, aby si zvykli na moje doteky. Poté jim vezmu jednu tlapku a drápky ostříhám :)
  • Další způsob souvisí s červy. Mezitím co se váš ježek věnuje svému pamlsku, vy mu ostříháte drápky.
  • Hodně chovatelů doporučuje stříhat drápky ihned po probuzení, kdy je ježek ještě ospalý a moc nevnímá.
  • Pokud se váš ježek stočí do klubíčka a odmítá vystrčit i čumák, natož své tlapky, dejte ho do lavorku s trochou vody, kde se nebude moci stočit.
  • Zároveň můžete ježkovi ostříhat drápky, když ho koupete. Tato metoda je taktéž oblíbená, navíc voda drápky změkčí.
  • Můžete ježka obrátit na záda a drápky mu ostříhat takto. Buď vám pomůže ježka držet někdo jiný (což je nejjednodušší způsob, ale musí vědět, jak ježka držet) nebo si ho přifixujete kousky oblečením,polštáři,nohama...
  • Pokud si nejste jistí nebo vám to nejde, nechte si drápky ostříhat od zkušeného chovatele nebo veterináře, který s tím má zkušenosti.
  • A samozřejmě nezapomene po stříhání drápků ježkovi dát něco za odměnu!


4 komentáře:

  1. Asi si toho jezka sezenu :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám Ježka je docela hodnej umí poslouchat na svoje jméno

      Vymazat
  2. Dobrý den co když mu ten drapek utrhne nebo spadne rychle

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si řekla že můžou Ježkovi zlomit si nehet

      Vymazat