pondělí 26. ledna 2015

Hračky pro ježky - co je vhodné?


I ježci mají své potřeby. Tváří se nepřístupně, ale jsou to děti.
Když jde o hračky, záleží na povaze každého ježka. Viděla jsem ježky, kteří si hráli s gumovým míčkem a mé děvčata to vůbec nezajímá - jen já se kochám nakupováním těchto blbin. Někdy si říkám, že se spíše majitelé ježků baví nakupováním nových a nových věcí, i když si s tím jejich miláčci nehraji a ani hrát nebudou.

Já osobně mám spoustu hraček a upřímně, ze všech mají úspěch jen čtyři z nich. Ostatní uspokojují jen mé oči :D

Sbírka hraček. Při focení jsem zjistila, že jsem ztratila dva střapaté míčky. A chybí kolotoč.

1. Kolotoč/běhací talíř
Hračka, kterou by majitel ježka měl mít permanentně v kleci a brát to jako samozřejmost. Ježek je akční zvíře a pobíhání po kleci mu stačit nebude. Potřebuje pravidelný přísun pohybu, jinak hrozí obezita. Při kupování kolotoče je ale nutné vybrat ten správný!
Kolotoč by měl být dostatečně velký, protože jinak hrozí zranění a poškození páteře - proto doporučuji vzít ten největší, který seženete. Dále musí mít běhací plochu bez velkých mezer, dírek, atd. Nevhodný je i kolotoč ze dřeva, protože právě na kolotoči se ježek často vyprázdní a popravdě, dostávat stolici už jen ze dřevěných domečků dá zabrat! Dále bych rozhodně nekupovala běhací koule nebo takové ty koule, do kterých se vloží křeček a může se volně pohybovat po domě. Je to nebezpečné.

ANO:
 (Možná bych měla strach,aby si ježek neublížil kvůli těm výstupkům, ale podle mě jedna z bezpečnějších variant, které v obchodě seženete)
 Běhací talíř. Pozor na velikost.
Já osobně mám kolotoč od Trixie,modrý - největší co jsem našla. Měla jsem a stále mám strach z těch malých dírek, ale za celý rok jsem neměla jediný problém. Jen jednou se Agnes zachytla ostny do těch dírek a její vyprošťování bylo hodně složité. Proto bych ho používala se zvýšenou opatrností a neustálým kontrolováním, jestli je vše v pořádku.

V žádném případě: 
 Absolutně nevhodný!
 Možná je ta koule použitelná, ale nemyslím si, že bych našla správnou velikost. Také bych měla strach, aby se tam ježek vešel, aby nebyl problém, když se tam budou cpát dva ježci zároveň a také co se týče čištění...Za mě ne.
Nebezpečné i pro křečky, natož ježky.

2. Tunely,mosty
Ježek miluje, když může do něčeho vlézt. Můžete mu pořídit jak plastové nebo dřevěné, tak látkové tunely na prolézání. Pokud se vám nebude chtít utrácet spoustu peněz za hračku ze zverimexu, stačí zajít do obchodu jako Hornbach a koupit trubku v sekci koupelen (pánové určtě poznají, o čem je řeč - já netuším). Můžete tam koupit jak dlouhou rovnou, tak krátkou zahlou. Dokonce se dají konce dát k sobě a vytvořit tak bludiště. Cena se pohybuje podle velikostí, ale víc jak 100,- vás to stát nebude (pokud se nerozšoupnete). Můžete ho vidět na fotce - to šedé nahoře. 
Také se dá použít taková stříbrná trubka, která mi připomíná něco od ventilace (zase,netuším k čemu se používá). Takhle vypadá : 

Dá se natahovat a kroutit jak chcete. Cena byla kolem 150,-, zase podle toho jakou velikost a délku chcete. Za mě bych ji ale zkoušela pod dozorem. Její konce jsou ostré - takže je nutné je nějak ztupit nebo oblepit. Také mám strach, aby mi to ježci neokusovali. Možná jsem paranoidní, ale pořád lepší se strachovat než pak litovat.

Také tu máme dřevěné mosty, které najdete v každém zverimexu. Jediný problém je, že musíte koupit správnou velikost, ale jinak se dá most nastavit jak potřebujete a kam potřebujete.

3. Ruličky od toaletního papíru
Naprosto nejoblíbenější hračka. Chovatelé tomu říkají "tubing". Je vhodné roličku rozstřihnout,aby neuvízla hlava. Každopádně je to nejlevnější věc, kterou seženete běžně doma.


4. Míčky, ping pong míčky, plyšáci, válečky, pískací hračky, míčky na pamlsky, přetahovátka, košík na badminton...
Snad bych jen dávala pozor na velikost, materiál a malé součástky, které by ježek mohl spolknout.
Z plyšáka byly holky pár dní nesvé a brali ho za potencionálního nepřítele. Pískací hračky je děsí, míček na pamlsky nechápou, přetahovátko pořád ignorují, do míčků se strefují spíše omylem...Opravdu záleží na každém ježkovi, musíte hledat.

5. Kokosová skořápka
Nedávno jsem objevila diskuzi na zahraničním fóru, kde psali, že je to dobrá hračka. Zkusila jsem ji jen jednou a zájem o ni opravdu byl, jen jsem měla strach, aby si nevylomily zuby :D Hlavně pozor, musí být pořádně umytá nebo na pár minut vysterilizovaná v mikrovlnce!

6. Sépiová kost
Zkoušela jsem párkrát, vždy o ni byl zájem i házení sliny. Jen pozor, sépiovka je příliš slaná, takže se nedoporučuje používat příliš často.

7. Papírové nákupní tašky, zrcátka, staré ponožky, krabice...
Nápadům se meze nekladou.


Ať už si vyberete cokoliv, dbejte na bezpečnost vašeho miláčka a obměňujte hračky v kleci, ať se neokoukají a ježek se nezačne nudit. Přeji hodně zábavy! :)


2 komentáře:

  1. Děkuji,
    moc mi to pomohlo a myslím si že se v ježcích opravdu vyznáte.

    OdpovědětVymazat
  2. Ano přesně tak, ale na ty hračky si dejte pozor, ať vám ježek nesežere nějakej větší kus a nemusíte s ním ject na veterinu jako já.

    OdpovědětVymazat