neděle 22. listopadu 2015

Ževíni dostali nový domov

Když jsem se loni stěhovala na kolej, želvy se mnou nemohly. Za prvé je to proti kolejnímu řádu, ačkoliv to bych asi ještě ukecala, ale nebylo tam absolutně místo na terárium. Odloučení to bylo smutné, ale přežili jsme to. O želvy se mi starala matka v Brně a já jezdila domů přibližně každý měsíc, kdy jsem si je vykoupala, vyčistila jim podestýlku, pohrála si s nimi, v létě je vyvenčila, ...

Jenže obě moje spolubydlící z kolejí si našly byt a já sama tam mezi cizí nechtěla, takže jsem se dala do hledání bytu. Poměrně překvapivě mi napsal spolužák, se kterým jsem se bavila před jednou zkouškou, že mají volný místo - tak jsem po tom skočila. Velký byt, na pokoji jen dva (na koleji jsme byly tři), velká kuchyň s prostorem pro terárko? Pecka! 

Přišlo na řadu řešení, jak se to provede přes víkendy a Vánoce, kdy budu v Brně... a moje drahá matka se dala slyšet, že teda koupíme nové terárium. Beztak už jim to bylo malé (i když bez Poldinky se tam ti dva vešli, ale stejně nepřestáváme doufat, že se Poldinka vrátí [viz předchozí článek]). 

Po prohledání e-shopů a porovnání nabídek jsme se rozhodly pro následující stránku. Terárium je velké, prostorné a otevírá se ze předu, což je pohodlné zejména pro ty, kteří mají terárko položené na skříňce/komodě. Je k němu pozadí, které jsem dala bratrově agamě, která po tom šplhá, a šíťované víko, na které jsem položila set osvětlení.  Měla jsem strach, aby to nebylo malé (podle rozměrů to mělo vyjít na třetinu terárka, tak jsem si vymyslela, že to položím na štorc). Nakonec to díky právě tomu síťovanému vršku terária sedí (viz foto). 

Byla jsem zvyklá mít jako podestýlku hobliny, ale chtěla jsem zkusit něco jiného, tak jsem koupila dva substráty pro osázení, které už používám jako podestýlku šnekům. Jsem naprosto spokojená. Musí se sice každý den vlhčit, protože je dost prašný, ale vypadá líp, než hobliny, a želvy si v tom hezky zahrabou. 

Zkoušela jsem část terárka vysypat pískem (koupací pro činčily, byl levný a želvám je to jedno), ale velice rychle to rozhrabaly po celém teárku a zapatlaly substrátem, takže to bylo naprosto zbytečné. 

Také jsem v tomto obchodě koupila suchou potravu pro želvy, nicméně to jim teda vůbec nechutná, akorát to plesniví, takže to byl taky zbytečný nákup. 


Bobina a Leopold ještě v Brně po zkonstruování nového terária - uprostřed vidíte pokus o písek, na boku mají hobliny ze starého terárka (které vidíte za ním u zdi), aby si zvykly na nové prostředí. Osvětlení krásně sedí na mřížce. 


Takhle to vypadá dnes - písek je dávno rozchozený v hlíně a hobliny jsou téměř pryč. 


Bobina a Leopold se salátem. 

Žádné komentáře:

Okomentovat