čtvrtek 3. března 2016

Želvíni dostali nový domov #2 - Nová podestýlka

V minulém příspěvku jsem ukazovala, jaké terárium želvy dostaly při příležitosti stěhování se. Velikost terárka je perfektní, obě želvy se tam v klidu projdou a nezavazí si, a beztak leží celý den pod žárovkou.
Co ale už tak skvělé nebylo, je podestýlka. Kokosová hlína je sice skvělá na hrabání a je vhodná i pro sázení (což jsem chtěla udělat a možná ještě udělám), ale je naprosto nekompatibilní s listovou potravou. Neustále se na salát lepí a želvy potom polykají i hlínu, což není vůbec dobré. Po troše brouzdání na internetu jsem našla jinou variantu a hned se rozeběhla do zverimexu.
Bydlím krásných pět minut od Super Zoo, takže jsem se vydala tam. Hned jsem našla, co jsem potřebovala - dřevěnou drť a kůru. Vybrala jsem od obojího jedno - světlou dřevěnou drť Chipsi a tmavou jedlovou kůru Repti Bark.



Původní kokosovou hlínu jsem jen pročistila a rozprostřela jako základ a na ni jsem nasypala dřevo - o trošku větší část drtě a menší kůry, protože kůra se ukázala být trochu prašná. I z toho důvodu jsem světlou drť dala na jejich oblíbené místo pod lampu, kde tráví nejvíc času. 



Bobina byla spokojená, že je venku a může na průzkum. 

Zároveň jsem želvínům koupila suché granulky. Mám sice zkušenost, že mi je moc nejí, ale do těchto se pustili, jako by týden nedostali nažrat. 


Koupila jsem jim taky sépiovou kost obalenou v jakési slisované směsi vitamínů a minerálů pro zobák a kosti, což se taky vzalo s vděkem (vidíte ji v teráriu, nemám samostatnou fotku). 

No, a je hotovo. Želvíni jsou spokojení, panička je spokojená. 




Žádné komentáře:

Okomentovat