úterý 18. února 2020

Kofola (věčný útěkář)



Jméno: Kofola
Druh: Křeček syrský

Kofča byla neplánovaná a zcela spontánní záležitost. Už nějaký čas jsem se dívala po chovných stanicích, ale i zverimexech (s velkým sebezapřením) po kamarádce pro Montyho. Když jsem si klekla k jedné z ubikací, z domečku vylezlo černé cosi, aby mě přivítalo. Bylo to to nejroztomilejší stvoření, co jsem kdy viděla a zcela jsem podlehla její milé povaze, takže jsem si ji zarezervovala s tím, že si to nechám projít hlavou doma a uvidím. Viděla jsem tak, že jsem si pro ni za dva dny jela, protože jsem "tak skvělou zvídavou křeččí dámu nemohla nechat napospas zverimexu".

Křeččí dáma vyrostla a jako můj první křeček mi dává dost zabrat. Je to velká osobnost v malém těle, která testuje mé i možnosti své klece. Pravidelně hledá jakékoliv možnosti útěku a okamžitě rozkouše vše, co ji přijde do zubů (viz můj oblíbený kardigan při stěhování). Její útěky jsou téměř vždy úspěšné a my si jen lámeme hlavu nad otázkou JAK?

Nikdy bych neřekla, jak je zajímavé pozorovat chování křečka. Můžu před její klecí stát hodiny a nikdy mě neomrzí. Jakoukoliv věc, kterou ji do ubikace dám, spotřebuje. Seno? Špagát z lýka po morčecím pamlsku? Okamžitá výroba pelíšku v domečku. Rozházet lněná semínka po celé kleci? Vše sesbírá a nasype zpět do své misky. Pomazlí se se mnou nebo se ji dotknu? Okamžitě se umývá (beru si osobně).

Má velmi ráda papriku, mrkev a jablko. A kuřecí maso. A miluje své velké běhací kolečko.

Kofole se útěky staly osudné, večer se jí podařilo otevřít dvířka a potkala se s naším hravým ČSV, jehož packa ukončila její život.

Žádné komentáře:

Okomentovat